Tiedote vuonna 2023 Karjalan Mänty Oy:n kanssa puukauppaa tehneille metsänomistajille

Mhy Etelä-Karjalan puunvälitystoimintaa harjoittavan tytäryhtiö Karjalan Mänty Oy:n kanssa puukauppaa vuonna 2023 tehneiden metsänomistajien kannattaa tarkastaa, onko vuoden 2023 esitäytetyssä veroilmoituksessa huomioitu Karjalan Mänty Oy:n kanssa tehtyjen puukauppojen ennakkopidätyssummat ilmoituksella. Karjalan Mänty Oy:lle on raportoitu, että ainakin joistakin esitäytetyistä veroilmoituksista ennakkopidätyssummat ovat puuttuneet. Syynä tietojen puuttumiseen ovat olleet ongelmat Karjalan Mänty Oy:n puolella tiedonsiirron rajapinnassa, jonka vuoksi ainakin osassa veroilmoituksia ennakkopidätyssummat ovat olleet verottajan tiedossa vasta, kun niiden siirtämisen takaraja verottajan järjestelmissä on jo mennyt umpeen. Tällöin ne eivät ole ehtineet esitäytetylle veroilmoitukselle.

Karjalan Mänty Oy pahoittelee mahdollista metsänomistajille koituvaa ylimääräistä vaivaa.

Lisätietoa asiasta: toimisto 0400 663 595

Tilaa yhdistyksen uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeen, saat sähköpostiisi tiedotteita tapahtumistamme, ajankohtaisista metsäuutisista sekä puukauppatilanteesta ja puun hinnasta.

2024 © Metsänhoitoyhdistykset